Friday, March 11, 2011

ekkk..saya malu sndiri..

kahkahkahkah..sblim baca cite ni sile gelak ulu..gelakkan aku..hahahahah..smlm satu pekara yg memalukan telah berlaku..

al kisah..

semalam aku ke jalan tar utk mncari tudung..mrayap2 punye mryap byk jugak yg aku bli rupenye..mngabiskan duit je aku nih..therapy beb..therapyyy..hihih..da bli tudug, pastu bli kain then bjlan lagi utk cari tdug syria arab..kbtulan ade satu kedai jual tdung tu..so ape lagi..syok la aku mcube macam2..da siap testing then pilih lah mane yg berkenan..aku bagi duit n amik brg2 yg aku letak dilantai tu trus kuar menuju ke car park..da jumpe ape yg aku nak then mmg niat utk balik terus..agak kelam kabut sbb hari ni hubby x ke gym means dia akan smp umah dulu..klo bole aku nk cpt smp jgak sbb bukan sng nk cri masa dpat dok kt umh ngn aby lelame sbb hubby mmg jnis active n byk activity so bile dia smp umh cpt aku slalunye akan blik cpt jugak..

smp je kt carkpark, aku msuk kreta n duduk tetibe bole teringat..
'eh akak td xbagi balance aku rm10 laa'..hish geram btol..da la nk blik cepat ni..penat lak tu..nk patah balik ke kedai bapak la jauh..huhhhh..sgt tensionn..arghhh..dengn tu aku amik keputusan utk drive kreta pg ke kedai tu..after office hour biase la jalan tar mane penah lengang..nk bole smp ke kedai tu dkat 20 min jugak la terpergkap dlm kesesakan..mmg hangin je aku ngn kakak tu kan..korg mesti bole byg cner muke aku n pelbagai perkatan yg comel2 kuar dr mulut aku..mmg panas ati gilerrr...da smp dekat ngn kdai tersebut aku park n muke aku da mcm hape masam mencuke badget nk marah akak tu sbb selambe lupe nk bg blnce aku..mmg la rm10 je tp xkan aku nk bia sbb time aku mntk kurg td bukan men kedekut lg kau kan..skg turn aku lak keras ngn ko..siap ko akak oi..smpai je dikedai:

aku: kak, td akak lupe bg balance saye laa..
(muka masam giler, tone suare yg agk keras tu mmbuatkan customer kt situ pon berpaling kat aku..lantak ar..ade aku kisah..)

akak: eh..mane ade dik..awak bg cukup2 40ringgit dik.
(balas akak tu..lembut jea..)

aku: btol kak..saye ingt saye bg note 50 kt akak..total tudung 40 je kan..

akak: tak dik..total 40 tp td awak mmg bg ckup2 40 note 10..

aku: betol ke kak?

akak: btol dik..
(masih xnak ngaku kalah kann..dan tibe2 xsemena2 aku teringat yg aku mmg bg rm40 aje kat akak tu..erkk..cner ni..da termalu sndiri..)

aku: yeke?erm xpe la kak..
(muka xpuas ati..dan trus blah dr kedai tu..dlm hati aku tuhan je yg tau betapa malunye aku...nsib baik pndai blakon konon merelakan akak tu makan duit 10 hinggit tu..hahahah)

lepas je dr tu aku msuk kreta tergelak sndiri n trus call hubyy bgtau lg la teruk kne ketawa dek hubby..kahkahkahkah..apadaaa..kasi malu company aja..beriya2 mrah org padahal aku yg salah..hahahaha.

sekian..

moral of the story..tolong jgn gelabah nk marah org k..kahkahkahkah..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...