Wednesday, December 8, 2010

lemauu..

adoii..lemau btol pagi ni..malasnye nk dtg keje..qeisha imani tau2 je mommynye lemau..pagi2 dia da wat hal..tah knape ngis je..nsib ommy tak emergncy leave..hihihi..alasan kan...tp sbb qeisha ngade2 ommy lambat tau...adoii..tp wlpon da lmbat msuk keje ommy bole lagi slmbe drive cool tanpa rasa bsalah cntre msih blom bukak..kikiki..da name pon lemau..mmg slow motion la jwbnye..nsib pagi2 ney ada yg tolong cover ommy kat centre..alhmdllh..thanks god!!!klo xde org cover td bole tahan masak la ommy..yela kot ade yg dok mnggu dlm cntre..mati akkkaaakkk..hihihi..msuk cntre mls bebeno nk pgil patient..trus settlekan gl yg mane lom sttle..dlm tu smpt lg jeling2 blog kengkawan..blogwalking la katekan..saya budak baru belajar..k laa..cite pndek2 udah..malehhhh a.k.a lemau..nk g makan satt..sat lagi jmp smule daa..buyyyyyybuyy.. love from ommy qeisha..

Go to fullsize image
ive no mood for paparadzi..ape kes?


Monday, December 6, 2010

bahana..

Go to fullsize image
bahana melanda..adoii..kesakitan mata n kepala yang teramat setelah menelaah n meng xplore internet..huhh..sgt2 mncabar..wlpon aku dak it n now jd dak admin(marketing)huhh bole tahan stress gak nak menelaah internet ni..actually sangat22 banyak bnde bole wat dengan internet ni..dlu kite dok ingt internet utk chat jer, pastu utk surf sket2, pastu utk berfb lak..tp sbnrnye sangat byk bnde len bole di explore..fuhh..smp pnat la mata aku dok ngadap tak berkelip..adoyaii..tp sume tu bgntung pada korg gak..korg yg tentukan caner n ape korg nak wat ngan internet ni..utk aku..$ tu penting so internet bole gak digunakan utk dpat byaaakkkkkkk $$$$$..tp kne rajin explore n kreatif..chaiyok2..sila buat aper yg patut klo nk kaya..usaha lebih sket k..klo mls mmg xdpt..

Thursday, December 2, 2010

resepi kebahagian keluarga..dedikasikan khas buat yg tersayang..


sedang mmbelek majalah aniqah terjumpa plak tips ni..semoga dapat mnjadi panduan utk korg sume termasuk tuan punye blog:

  1. doa mestilah berterusan - jgn doa bile korg nak sesuatu ajer..
  2.  patuh pada ajaran agama..basic
  3. murah ngn pujian.. - ringn mulut sket puji org jgn tgu dipuji jer..sesekali memuji xsalah..
  4. murah khdmat a.k.a ringn tulang
  5. murah dengn kasih sayg - sgt pnting dlm keluarga
  6. murah dengn sentuhan - mndekatkan lg korg ngn ahli keluarga
  7. mencari kebaikan pasangan - jgn dok nmpk  buruk ajer
  8. cari masa berbual, bergurau senda
  9. cari kebaikan n perbaiki diri daripada setiap pertengkaran
  10. hormati had, sempadan,hal peribadi pasangan
  11. menilai diri dari perspektif pasangan
  12. berfikiran terbuka - boleh tegur menegur
  13. berani mengambil risiko emosi -tegur/perubahan/berpisah sementara
  14. menilai n beri keutamaan dalam kehidupan
  15. bertolak ansur
  16. menghormati n menganbil kira gerak batin/intiution wanita
  17. x mengejar kebendaan semata-mata
  18. sedar bahawa perselisihan kadangkala tidak bole dielakkan
  19. mengubah diri utk rangsang perubahan pasangan - btol2
  20. sanggup berkorban utk pasangan
  21. menghormati pasangan
  22. berasa beruntung mndpata pasangan..-nytakan
  23. perhubungan seksual yang sihat dan diredhai
  24. menghormati perbezaan dalam diri pasangan
  25. sentiasa bermaafan sebelum tido..- pasanan mak gue
  26. sentiasa bersangka baik terhadapa masa depan
  27. meletakkan had kepada pasangan
  28. tidak mnjdai hamba kepada pasangan
  29. erubah secara kecil-kecila utk meningkatkan kebahagiaan
  30. mengawal marah, buat perjanjian
  31. mencari penyelesaian utk situasi menag-menang
  32. muhasabah diri utk cri punca masalah
  33. hormati sifat semula jadi pasangan
  34. memahami peranan pasangan
  35. jaga perasaan sesama pasangan
  36. jgn simpan benci, marah atau ketidak puasan hati
  37. bntuk kod kasih sayang yang anda berdua saja tahu...-mnarik
  38. sengaja rancang utk baiki hubungan suami dan isteri
  39. 7x puji dan 1x teguran
  40. sebut i love u sepanjang masa
  41. banyakkan bergurau dan bermesra
  42. sentiasa berterus terang
  43. beri masa utk perubahan berlaku - sabar tau
  44. elak berdebat utk cari kebenaran
  45. elak salahkan pasangan
  46. cari titik pertemuan - cner tu ek?
  47. selesai masalah secepat mungkin
  48. lebih memberi dari menerima
  49. minta nasihat, pandangan dari pasangan
  50. sentiasa bersemangat
  51. seimbangkan hubungan
  52. jangan berjauhan terlalu lama
  53. tidak terlalu mengongkong
  54. tidak bertindak sendirian
  55. memberi peluang utk segala perbezaan
  56. humor dari semasa ke semasa
  57. minta bantuan utk memecahkan kitaran negatif
  58. berwawasan n sntiasa pandang ke depan
  59. tidak meminta yang bukan2
  60. bntuk peraturan dalam rumah
  61. mencari kelainan dan perubahan positif
  62. elak dera pasangan
  63. reda, syukur dan tawakal pada Allah SWT - terbaik..

menarik jgak..

wah..mnarik iklan kat sbelah ni..dapat trial redemption..sesaje register mmg dpat trial Acuvue contact lens.. siap dia bg pilih kat mana kite nak collect contact lens tu..menarik2..korg yang nak trial cpt click n isi form..pastu print form yg ada detail korg..n pg la ke retail yang korg da pilih time register td..harap2 iklan ni lame sket so korg sempat register..ptg ni jgak gue g redem..kat stapak je..otw blik umah singgah jap..nti gue feedback kt korg k..ni form yg akan korg fillup..

ikutkan hati nak je aku bunuh budak ni..nsib bunuh tu bdosa..

adehhh..bpak la sakit dada aku dok mlyan cust sekor ni..addoiiii aduh..adehh..Ya Allah Ya Tuhanku beri la aku kesabaran..pergh mmg tak pernah lagi aku dapat cust mcm ni..sangat byk karenahhh..Ya Allah nape la ade cust mcm ni yee..aku xtau ape masalah budak ni..da la nk service inai pengantin murah gile..lpas tu nk pilih design susah2..umahnye plak jauh..skang dok tukar2 time utk berinai plak..ape semua ini?aku xpaham..ape masalahnyee..cust lain sng gle..call,confirm, bank in deposit, sms tarikh,time, address then smpai masa g je berinai..yg sorg ni..Ya Allah..mmg btol2 mncabar ksbaran aku..chrge yg 150 nk kurang smp 100, millage xnak byar..nk design complicated now  nk tukar time plak..bole tak tolong paham aku ni ade laki n anak..ko jgn la suke2 nk tukar time..aku nk kne bncg ngn hubby aku jgak..time bile dia kne jga bby..mmg la cust alway rite tp..tolong la jd manusia yg cerdik sket..ape ke bodohnye kamu dok tukar2 time suke ati mak bapak kamu..klo 3 kali tukar aku tak kisah ni da 2 hari sms ngn aku utk tukar2 tarikh..wtf..haaa..kan aku da mncurut..perghh..mmg aku mmg xnk sgt buat inai utk dia tp dia seboleh2 nk aku dtg..smp hubby aku pon nek musykil dgn pompuan ni..cam ade mental problem jer..dgn ayat sms yg pelik2..adoyaiiiii..apekah?lantak la..mlm ni aku akan pergi ikut time aku..nk xnk u pnye psl..i da bgtau awal2 jam brape i should start the inai session kan..pedulikk..nak hulur tgn..xnak i return back ur money..eeyyyyyy..geramnyeee.....
Go to fullsize image

Friday, November 26, 2010

maaf tak mampu tolong..

uhh pagi jumaat yang sayuu..ey klo dilayan prsaan ni mau mnitis air mata..sabar2..

rentetan entry tolong la..
mlm td jam 12 dpt sms from eta..father in lawnye da takde..hermm..terkdeu skjap aku baca sms dr eta..dalam aku sbuk2 nk blkan TF utk arwah dia telah dijemput oleh Yang Maha Esa..sayunye rase..wlpn sbrnye tak berkait rapat dengan aku but utk aku..lelaki yang seusia arwah abahku da aku anggap sperti abahku jgak..berita ini buat aku teringat kat arwah abah..dari cerita eta aku dapat bygkan cmner sakit arwah dalam 3 4 mgu ni..tapi apekan daya, ketentuan Allah..maaf kan saly tak sempat nk tolong pakcik..

alfatihah untuk arwah dan aku doakan arwah ditempatkan dilkalangan org yang beriman..amin ya rabbal alamin..Ya Allah Ya Tuhanku Kau Perkenankan lah Doa ku ini..
Go to fullsize image

Thursday, November 25, 2010

suke duka aidiladha aku..

huhh..pagi yang tingtong..
pagi ney aku lwt bgn..angkara smpai kl lewat mlm tadi..pergh klo diikutkan nk jer mc arini..start dari raya haji tido kami satu fmly terganggu bcoz of sesi travel sampai lebam..uwaaa..nk blik tidoo.bapak ngntukkk..
-_-..raya haji taun ni mmg btol2 memenatkan..perjalannan n actvti kami:

tue 16/11 -
bertolak dari kl ker penang dari jam 11mlm n tiba di penang jam 7pg..perjalanan ambil masa 8jam termasuk 2jam jem di highway utara . extra 2jam sbb accident kreta n treler..klo korg baca paper raya haji tu ade berita psl accident ni..perjalanan 4km mengambil masa 2jam..wah..sgt truk jamnye smp byk jgak kreta trpakse bhnti ditepi jln..
wed 17/11-
raya haji..tghari berada di rumah fatin..majlis pertunangan fatin dengan adik ipar ku arn..lps blik dr mjlis bertung kami smpt lagi terjun kolam dihotel..lucky bwk baju mndi qeisha..suke sgt dia dpt brndam..bapaknye jd fotographer shj bcoz xbwk short utk terjun kolam..mlm ronda2 penang diorg cari pasembur but aku da hanyut dlm kereta..mata mmg xblh nk celik so amik kptusan tdo je dlm kete ngn qeisha imani..yang klkar..smpai hotel aku trus tdo dgn tudung msih dikepala n pagi esoknya bru sedar bbku tertinggal dlm kreta..tkut jgak ade yg nkal pecahkan cermin krta utk curi ape yg patut..tpkse la en hubby bgun ke carpark amik bbku (mode terpaksa)
thurs 18/11-
masing2 bgun lwat..sume da kepenatan..tp dlm penat2 tu ade hati jgak nk naik bukit bndera..so sume crgas bersiap n kmi bertolak ke bukit bndera..ape yg sangat best tentang bukit bendara...jengjengjeng..CLOSED FOR RENOVATION..hahaha..setelah sekian jam dengan hati berbunga2 ke bukit bndera tibe disana tutup..adoii..frust..otw blik smpat singgah di tepi pantai batu feringgi pekena laksa penang n nsi ayam tak lupa air kelapa..syiokkk..sambail2 mnghrup udara fresh pntai..(fresh ker)..dlm perjalan blik ke hotel ada jgak kami singgah di taman rama-rama bergambar..sempat lagi kami pekena cendol lori..sedap jugak..blik hotel sume da bergelimpangan tido kepenatan..ingtkan smpt terjun kolam lagi skali tp apekan daya..katil da memanggil2..tdo lagii..dlm syok2 tdo..jam 12mlm long smpt lagi kejutkan kami ajak pekena mee udang sg dua..ikutkan hati nk je tinggal mmndangkan smua pg so aku pon terpaksa ikut..tp..sangat2 berbaloii..mee udang n mee goreng udang sg dua mmg MELETOPPP...patut byk gmb artis kt kdai tu..aku suggest sesiapa yg pg penang sila ke sg dua pkena mee udg dia..sure korg suke..ngeee.slsai mkn..jam 2am bru smp hotel..tido lmbt lagi..adoii..
fri 19/11-.
jumaat pepagi kami da ke umh atin utuk bf/lunch..after luch bermula la perjalanan kami ke lumut..agak jauh bg aku yg tak biase ke sane..sblm smp lumut kami smpt singgh zoo taiping..ingtkan nk singgah for night but da lewat sgt lgpun kami bwk qeisha imani so cncel aje langsung ke lumut..dlm krta aku n mother in law dok blkng ape lagi..layan tdo la..syiokk..but sian gak kat hubby da brape hari dia drive plak drive xtentu masa jap tgh mlm,jap tghari jap pagi..klo aku mmg da tingtong..dlm2 tdo tu skali skala smpt gak aku picit2 kpl n bahu dia..amik hati n ksian pon ye gak..smp lumut agak lewat trus ke umh kwan abg ipar ku..penat bapakkk...smp2 sane dinner da tersedia..alhamdllh..bestnye..mkn xhengat donia tp qeisha imani smpat gak mngganggu dinner ibunye..time ibunye nk mkan la dia mlalalalalakk..adoyai..tpaksa bhnti mkn jap..susukan dia da ok bru smbug mkn..lps mkn siap2 ape lagi..titoooo..dlm baring2 tu borak ngn biras ku sdr2 da terlelap..hihihi..kpnatan..hubby n quzer(ank sdaraku)dok mnjerit2 tgk cite hantu..apadaaa..BERANAK DALAM KUBURRR..eyy..
sat 20/11
msing2 bgun lmbt..tp syok gak dok umh kwn long ni..tuan rumah sgt la baik hati..bgn jer bf da siap..roti cnai ada, capati ada, nsi goreng ada..wah saya suke..but kesian gak tuan rumh nk mlyn kmi segrmbolan ni..maaf la ye nyusahkan kak wati.. :) lunch pon mnrik ikan bakaq..fuhh.sgt sdp..saya mkn byk..xsnonoh..kereta adik iparku prob plk..tgu mknik dr jam 12 smp ke jam 3..adoii lmbt btol..ikut plan by sat aku da nk ade di kuantan..yelaa..nk spnd time ngn ibuku plk..sian dia xsiat..but ape kan daya..dlm mnunggu kereta arn siap plan nk berjalan ke bndar lumut..tah cmne bole plak terjebak dengan discussion uncle2 kat umah kwan tuan rumah..adoyaii..waste time..sakit atiii..jam 11 mlm bru kami bertolak..jam 1tiba kl n jam 3pagi btolak ke kuantan..jam 6 pagi bru smp kuantan(umh ibu mertuaku)..adoii..
sun 21/11
hermm..da smp lmbt sure bgn lmbt..tu pon aku ggahkan juah bgun mndikan qeisha imani n basuh bju yg berplastik2 tu..langsung siap2 ke knduri kawin kazen ku..sedikit frust sbb xdpt singgah umah dulu amik ibuku..diorg sume da kt knduri..jmp mak..hurmm..ksian plak tgk dia..xbermaya je..murung jee..nk mntis sir mta jugak..maaf mak mmg da janji nk blik umh mak on sat tp apekan daya da berkahwin ni jd sush plak..lg2 org tak pham keadaan kite..redha je la..ptg tu blik umh mak ku..utk recover blik aku bawak mak ke restoran steambot kegemarannya ------>johnny..alhmdlh dia happy n mkn byk..aku sngaja ajak adik2 n abg aku supaya rmai n jd meriah..mak perlukan attention..happy she looks better tme di restoran..lps mkn aku bwk plak dia ke umh abgku..aku trutkan saje ape dia nak janji dpt happykan dia..dapt la spend beberapa jam ngn mak..(beberapa jam je?ape bole buat) lps anta mak singgh umh hubbyku jap kol 12pagi kami bertolak jam 6pagi bru smp kl..wowww..pnt xhengat..esoknye aku msuk keje lmbat..padan mukeee..sekian suke duka aidiladha aku..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...