Thursday, November 25, 2010

suke duka aidiladha aku..

huhh..pagi yang tingtong..
pagi ney aku lwt bgn..angkara smpai kl lewat mlm tadi..pergh klo diikutkan nk jer mc arini..start dari raya haji tido kami satu fmly terganggu bcoz of sesi travel sampai lebam..uwaaa..nk blik tidoo.bapak ngntukkk..
-_-..raya haji taun ni mmg btol2 memenatkan..perjalannan n actvti kami:

tue 16/11 -
bertolak dari kl ker penang dari jam 11mlm n tiba di penang jam 7pg..perjalanan ambil masa 8jam termasuk 2jam jem di highway utara . extra 2jam sbb accident kreta n treler..klo korg baca paper raya haji tu ade berita psl accident ni..perjalanan 4km mengambil masa 2jam..wah..sgt truk jamnye smp byk jgak kreta trpakse bhnti ditepi jln..
wed 17/11-
raya haji..tghari berada di rumah fatin..majlis pertunangan fatin dengan adik ipar ku arn..lps blik dr mjlis bertung kami smpt lagi terjun kolam dihotel..lucky bwk baju mndi qeisha..suke sgt dia dpt brndam..bapaknye jd fotographer shj bcoz xbwk short utk terjun kolam..mlm ronda2 penang diorg cari pasembur but aku da hanyut dlm kereta..mata mmg xblh nk celik so amik kptusan tdo je dlm kete ngn qeisha imani..yang klkar..smpai hotel aku trus tdo dgn tudung msih dikepala n pagi esoknya bru sedar bbku tertinggal dlm kreta..tkut jgak ade yg nkal pecahkan cermin krta utk curi ape yg patut..tpkse la en hubby bgun ke carpark amik bbku (mode terpaksa)
thurs 18/11-
masing2 bgun lwat..sume da kepenatan..tp dlm penat2 tu ade hati jgak nk naik bukit bndera..so sume crgas bersiap n kmi bertolak ke bukit bndera..ape yg sangat best tentang bukit bendara...jengjengjeng..CLOSED FOR RENOVATION..hahaha..setelah sekian jam dengan hati berbunga2 ke bukit bndera tibe disana tutup..adoii..frust..otw blik smpat singgah di tepi pantai batu feringgi pekena laksa penang n nsi ayam tak lupa air kelapa..syiokkk..sambail2 mnghrup udara fresh pntai..(fresh ker)..dlm perjalan blik ke hotel ada jgak kami singgah di taman rama-rama bergambar..sempat lagi kami pekena cendol lori..sedap jugak..blik hotel sume da bergelimpangan tido kepenatan..ingtkan smpt terjun kolam lagi skali tp apekan daya..katil da memanggil2..tdo lagii..dlm syok2 tdo..jam 12mlm long smpt lagi kejutkan kami ajak pekena mee udang sg dua..ikutkan hati nk je tinggal mmndangkan smua pg so aku pon terpaksa ikut..tp..sangat2 berbaloii..mee udang n mee goreng udang sg dua mmg MELETOPPP...patut byk gmb artis kt kdai tu..aku suggest sesiapa yg pg penang sila ke sg dua pkena mee udg dia..sure korg suke..ngeee.slsai mkn..jam 2am bru smp hotel..tido lmbt lagi..adoii..
fri 19/11-.
jumaat pepagi kami da ke umh atin utuk bf/lunch..after luch bermula la perjalanan kami ke lumut..agak jauh bg aku yg tak biase ke sane..sblm smp lumut kami smpt singgh zoo taiping..ingtkan nk singgah for night but da lewat sgt lgpun kami bwk qeisha imani so cncel aje langsung ke lumut..dlm krta aku n mother in law dok blkng ape lagi..layan tdo la..syiokk..but sian gak kat hubby da brape hari dia drive plak drive xtentu masa jap tgh mlm,jap tghari jap pagi..klo aku mmg da tingtong..dlm2 tdo tu skali skala smpt gak aku picit2 kpl n bahu dia..amik hati n ksian pon ye gak..smp lumut agak lewat trus ke umh kwan abg ipar ku..penat bapakkk...smp2 sane dinner da tersedia..alhamdllh..bestnye..mkn xhengat donia tp qeisha imani smpat gak mngganggu dinner ibunye..time ibunye nk mkan la dia mlalalalalakk..adoyai..tpaksa bhnti mkn jap..susukan dia da ok bru smbug mkn..lps mkn siap2 ape lagi..titoooo..dlm baring2 tu borak ngn biras ku sdr2 da terlelap..hihihi..kpnatan..hubby n quzer(ank sdaraku)dok mnjerit2 tgk cite hantu..apadaaa..BERANAK DALAM KUBURRR..eyy..
sat 20/11
msing2 bgun lmbt..tp syok gak dok umh kwn long ni..tuan rumah sgt la baik hati..bgn jer bf da siap..roti cnai ada, capati ada, nsi goreng ada..wah saya suke..but kesian gak tuan rumh nk mlyn kmi segrmbolan ni..maaf la ye nyusahkan kak wati.. :) lunch pon mnrik ikan bakaq..fuhh.sgt sdp..saya mkn byk..xsnonoh..kereta adik iparku prob plk..tgu mknik dr jam 12 smp ke jam 3..adoii lmbt btol..ikut plan by sat aku da nk ade di kuantan..yelaa..nk spnd time ngn ibuku plk..sian dia xsiat..but ape kan daya..dlm mnunggu kereta arn siap plan nk berjalan ke bndar lumut..tah cmne bole plak terjebak dengan discussion uncle2 kat umah kwan tuan rumah..adoyaii..waste time..sakit atiii..jam 11 mlm bru kami bertolak..jam 1tiba kl n jam 3pagi btolak ke kuantan..jam 6 pagi bru smp kuantan(umh ibu mertuaku)..adoii..
sun 21/11
hermm..da smp lmbt sure bgn lmbt..tu pon aku ggahkan juah bgun mndikan qeisha imani n basuh bju yg berplastik2 tu..langsung siap2 ke knduri kawin kazen ku..sedikit frust sbb xdpt singgah umah dulu amik ibuku..diorg sume da kt knduri..jmp mak..hurmm..ksian plak tgk dia..xbermaya je..murung jee..nk mntis sir mta jugak..maaf mak mmg da janji nk blik umh mak on sat tp apekan daya da berkahwin ni jd sush plak..lg2 org tak pham keadaan kite..redha je la..ptg tu blik umh mak ku..utk recover blik aku bawak mak ke restoran steambot kegemarannya ------>johnny..alhmdlh dia happy n mkn byk..aku sngaja ajak adik2 n abg aku supaya rmai n jd meriah..mak perlukan attention..happy she looks better tme di restoran..lps mkn aku bwk plak dia ke umh abgku..aku trutkan saje ape dia nak janji dpt happykan dia..dapt la spend beberapa jam ngn mak..(beberapa jam je?ape bole buat) lps anta mak singgh umh hubbyku jap kol 12pagi kami bertolak jam 6pagi bru smp kl..wowww..pnt xhengat..esoknye aku msuk keje lmbat..padan mukeee..sekian suke duka aidiladha aku..

1. entri utk beberapa hari di letak dlm satu post je..hhuhu..stylo...

p/s: thanks follow blog sy..blog ni dh msuk kt ruang follower kt blog sy ye..=)

2. hahaha..2 hari bru siap entry ni..kekangan maso la katokan..tq vsit blog den..den budak baru bljar..mntak tnjuk ajar..

3. berjalan aje..bukit bendera masih tutp..lama giler dia renovation..time kita pergi pun sm gak..bulan 6 yg lepas..

4. yeker hjar..lmae btol renovation..apela diorg buat lame2..da tu tak ltk signboard under constrction lak..ngarut btol..buang msa jauh2 pg sane..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...